Lähiruokaa, ravintolaelämyksiä, designia sekä kokous- ja tapahtumapalveluita Itä-Uudellamaalla. Yritysverkostona yhdessä tehden.

Triangeli on Euroopan maaseudun kehittämisen maatalousrahaston, Itä-Uudenmaan kuntien ja Premium Visit Ry:n rahoittama hanke, jonka toiminta-aika on 01/2016-09/2018. Hankkeen tavoitteena on koota vahva matkailun ja sen liitännäistoimialojen yritysverkosto, joka yhdessä kehittää alueen vetovoimaisuutta matkailukohteena. Mukana on yli 40 yritystä ja verkosto toimii aktiivisesti mm. eri tapahtumien yhteydessä.

Kehittämishankkeessa keskeisimmät toimenpiteet ovat yrittäjäverkoston koulutus, tuotteistaminen ja markkinointi. Yritykset ovat osallistuneet valmennuksiin ja koulutuksiin, joiden aiheina on ollut mm. tuotteistaminen, kansainvälistyminen ja markkinointi. Lisäksi osa yrityksistä osallistuu parhaillaan Edupolin tarjoamaan tuotekehitystyön erikoisammattitutkinnon koulutukseen.

Verkoston markkinointia varten lanseerataan brändi HelsinkiEast. Se luo yhteisen näkyvyyden verkostolle ja syyskuussa lanseerattava uusi verkkosivusto paikan, josta matkailijan on helppo löytää eri toimijat. HesinkiEast –verkosto rakentaa brändiä yhdessä ja se tulemaan näkymään vahvasti alueen matkailukohteissa.

Hyödyt verkostoon kuuluvalle yritykselle ovat monipuoliset. Verkosto tarjoaa mahdollisuuden yhdessä toteuttaa ja markkinoida monipuolisia matkailupalveluja ja saada näkyvyyttä. Valmennukset ja koulutukset antavat uusia työkaluja yrittäjän arkeen ja vertaisryhmässä keskustelut ovat rikastuttavia. HelsinkiEast alueen kehittäminen on vahvasti yritysverkoston käsissä ja siihen kuulumalla pääsee vaikuttamaan siihen, miten alueen matkailu ja elinkeinoelämä kehittyvät tulevina vuosina.

Lisätietoja:
Projektipäällikkö Suvi-Riikka Milord, puh. 040 721 5241, suvi-riikka.milord@edupoli.fi